Αυχενογενής πονοκέφαλος: τι είναι και πώς βοηθά η Φυσικοθεραπεία

 Ο αυχενογενής πονοκέφαλος είναι από τους συχνότερους τύπους πονοκεφάλων και μπορεί να οφείλεται σε κακώσεις του αυχένα ή της σπονδυλικής στήλης αλλά και στο έντονο στρες. Εκδηλώνεται σαν ένας σταθερός πόνος στην πίσω πλευρά του αυχένα αλλά ενίοτε και στα μάτια ή τους κροτάφους ή σπανιότερα στο μέτωπο, στο αυτί και στην κορυφή του κεφαλιού. Σύμφωνα με στοιχεία, ο αυχενογενής πονοκέφαλος καταλαμβάνει το 16% των πονοκεφάλων και εμφανίζεται συχνότερα στις γυναίκες απ ότι στους άνδρες.  

 

 

 

 

Πού οφείλεται ο αυχενογενής πονοκέφαλος

Αυτού του είδους ο πονοκέφαλος προκύπτει από την επιβάρυνση των αρθρώσεων του αυχένα. Αυτό μπορεί να προκύψει από:

  • Λάθος στάση σώματος στο διάβασμα, τον υπολογιστή ή και στον ύπνο

  • Τραυματισμό από ατύχημα

  • Άρση μεγάλου βάρους

  • Υπέρμετρη κίνηση του αυχένα

  • Μυϊκή αδυναμία

  • Μυϊκή ανισορροπία

  • Άγχος

  • Έλλειψη άσκησης

  • Σφιγμένοι μύες στον αυχένα ή το κεφάλι

 

Ποια συμπτώματα εμφανίζει ο αυχενογενής πονοκέφαλος

Ο αυχενογενής πονοκέφαλος είναι χρόνιος και υποτροπιάζει με την κούραση και την καταπόνηση του αυχένα ενώ μπορεί να εμφανιστεί με τη μορφή:

  • Πονοκεφάλου που ξεκινά από την οπίσθια επιφάνεια του αυχένα και αντανακλά στους κροτάφους και το ινιακό

  • Δυσκαμψίας στην περιοχή του αυχένα

  • Ζάλης

  • Ναυτίας

  • Εμβοών στα αυτιά

  • Μουδιασμάτων στα χέρια, τους βραχίονες και την πλάτη

  • Μειωμένων επιπέδων συγκέντρωσης

  • Επώδυνων σημείων στους μυς του αυχένα

  • «πιασίματος» στην περιοχή του αυχένα

 

Πώς η Φυσικοθεραπεία μπορεί να αντιμετωπίσει τον αυχενογενή πονοκέφαλο

Στην αντιμετώπιση του αυχενογενούς πονοκεφάλου ο ρόλος της Φυσικοθεραπείας είναι καίριος και αποφασιστικός. Ο Φυσικοθεραπευτής μπορεί να βοηθήσει σημαντικά τους πάσχοντες τόσο με φυσικά μέσα όσο και με το κατάλληλο πρόγραμμα θεραπευτικής άσκησης για τη βελτίωση του νευρομυϊκού συντονισμού και της ευλυγισίας της περιοχής.. Πιο συγκεκριμένα, ο αυχενογενής πονοκέφαλος μπορεί να αντιμετωπιστεί με:

  • Διατατικές ασκήσεις

  • Ασκήσεις ενδυνάμωσης

  • Νευρική κινητοποίηση

  • Ειδικές τεχνικές κινητοποίησης (manual therapy)

  • Μυοπεριτονιακή απελευθέρωση (Ergon)

  • Μάλαξη

  • Διαδερμική ηλεκτρική νευρική διέγερση (TENS)

  • Υπέρηχο

  • Laser

  • Τεχνικές ελαστικής περίδεσης (kinesiology taping)

  • Θερμοθεραπεία (εφαρμογή θερμών και ψυχρών επιθεμάτων και εναλλάξ)

  • Βελονισμό με τεχνική στεγνής ή ξηρής βελόνας (dry needling).

 

Άλλοι τρόποι αντιμετώπισης ή ανακούφισης από τον αυχενογενή πονοκέφαλο σε οξύ στάδιο είναι η ανάπαυση και η λήψη φαρμακευτικής αγωγής. Πολύ σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση αυτού του είδους πονοκεφάλου είναι και η αποφυγή του στρες και του άγχους αλλά και η εργονομία του χώρου εργασίας σας. Συμβουλευτείτε τον Φυσικοθεραπευτή σας για το πώς μπορείτε να κάθεστε και να δουλεύετε με τρόπο που να μην επιβαρύνει τον οργανισμό και την υγεία σας.